PDA

View Full Version : EA Games - Worst Company In America [pela segunda vez]



MAXLD
09-04-13, 22:13
Mais um ano e mais um prémio de pior companhia Norte Americana para EA. (lol)


EA Makes Worst Company In America, Wins Title For Second Year In A Row!

Following last year’s surprise Worst Company In America victory by Electronic Arts, there was hope that the video game giant would get the message: Stop treating your customers like human piggy banks, and don’t put out so many incomplete and/or broken games with the intent of getting your customers to pay extra for what they should have received in the first place. And yet, here we are again, with EA becoming the first company to ever win a second Golden Poo from Consumerist readers.
After an astounding number of votes, Consumerist readers once again chose EA over Bank of America, with the video game company taking nearly 78% of the vote.

Like many other competitors in the WCIA bracket, EA has repeatedly failed at three core requirements of running a consumer-friendly business:

- 1. Provide a Product People Want and Like
[...] (ver artigo aqui (http://consumerist.com/2013/04/09/ea-makes-worst-company-in-america-history-wins-title-for-second-year-in-a-row/))

- 2. Sell Your Product at a Reasonable Price
[...] (ver artigo aqui (http://consumerist.com/2013/04/09/ea-makes-worst-company-in-america-history-wins-title-for-second-year-in-a-row/))

- 3. Support the Products You Sell
[...] (ver artigo aqui (http://consumerist.com/2013/04/09/ea-makes-worst-company-in-america-history-wins-title-for-second-year-in-a-row/))

Make no mistake: Video games are big business. A company like EA — and Activision, Ubisoft, Nintendo, and Sony, etc. — merits just as much scrutiny as any other business that plays a leading role in a multibillion-dollar industry. It’s only a fractured, antiquated public perception that video games are somehow frivolous holdovers from childhood that allows gamers to be abused and taken advantage of by the very people who supply them the games they play.

“Until EA stops sucking the blood out of games in order to make uninspiring sequels, or at least until they begin caring about how much gamers hate their lack of respect for our money and intelligence, this is going to continue,” writes Penny Arcade’s Kuchera. “We don’t hate them because we’re homophobes, we hate them because they destroy companies we love. We hate them because they release poor games. We hate them because they claim our hate doesn’t matter as long as we give them our money.”

Instead of deflecting, we ask the higher-ups at EA to reflect on the following question:
When we live in an era marked by massive oil spills, faulty foreclosures by bad banks, and rampant consolidation in the airline and telecom industry, what does it say about EA’s business practices that so many people have — for the second year in a row — come out to hand it the title of Worst Company In America?

in http://consumerist.com/2013/04/09/ea-makes-worst-company-in-america-history-wins-title-for-second-year-in-a-row/



Mais uma moedinha, mais uma voltinha, principalmente depois do "clusterf_ck" que foi o SimCity... que continua com notas de 65 /100 (Reviews) e 1.9 /10 (users)... *-)

Dape_1904
09-04-13, 22:27
Nada de surpreendente. EA sempre á frente do seu tempo. Até nos troféus negativos! Uma salva de palmas! De ressalvar que mesmo assim são a 2 maior produtora do mundo apenas atrás da nintendo. Não sei como alguém que trabalha tão mal ainda está nesta posição.

JayDz
09-04-13, 23:21
Congratulations EA !

http://img.photobucket.com/albums/v445/iftk2/glitter/kaneklapae4wf6.gif

Que não abram os olhos não LOL

LPC
09-04-13, 23:39
Boas!
Sabe-se bem porque é que a EA tem esta péssima imagem para com os consumidores...

Simplesmente não quer saber deles para nada apenas quer o seu dinheiro, e depois faz o milking em DLC´s da treta, e micro-transações...
Além disso usa sistemas de DRM que não interessam a ninguem (á lá ubisoft), e prejudicam mais os seus clientes que os piratas que usam cracks dos seus jogos...

Cumprimentos,

LPC

SleepyFilipy
10-04-13, 13:28
Desde que mataram o meu C&C com aquela bosta retorcida a que chamaram "Twilight" a EA morreu para mim...

Enviado de meu XT910 usando o Tapatalk 2

LPC
10-04-13, 14:29
Desde que mataram o meu C&C com aquela bosta retorcida a que chamaram "Twilight" a EA morreu para mim...

Enviado de meu XT910 usando o Tapatalk 2

Boas!
Como eu te entendo....

Ainda estou par perceber quem foi o iluminado que achou interessante tirar a parte da construção do jogo e meter aquela base móvel com os 3 modos...
Joguei-o e acabei o jogo, mas claro estava uns furos abaixo do anterior...

Westwood volta.... estás perdoada...

Cumprimentos,

LPC

PS: Para quando o sucessor do dune 2000?

Encrenca
10-04-13, 14:44
PS: Para quando o sucessor do dune 2000?

Por mim era já amanhã!

reiszink
10-04-13, 16:14
Nada de surpreendente. EA sempre á frente do seu tempo. Até nos troféus negativos! Uma salva de palmas! De ressalvar que mesmo assim são a 2 maior produtora do mundo apenas atrás da nintendo. Não sei como alguém que trabalha tão mal ainda está nesta posição.

É fácil de perceber, a generalidade do povo é só garganta. Quando saem os jogos, vão como cordeiros comprar na mesma.

Basta ver o que se passa com o COD ano após ano, "toda" a gente diz mal e critica, mas no final, lá vão à loja. Faz-me lembrar a primeira vez que o COD deixou de ter servidores dedicados, até petições para boicotar o jogo houveram e depois muitos desses que assinaram, compraram.

Dape_1904
10-04-13, 19:45
COD, jogue o 1. Nunca mais lhe meti a vista em cima (da serie). Nem tenciono tão depressa voltar a olhar para um cod. Estou em modo de hibernação pelo gta v. Jogos da ea igual.

tiran
11-04-13, 16:38
É fácil de perceber, a generalidade do povo é só garganta. Quando saem os jogos, vão como cordeiros comprar na mesma.


http://www.youtube.com/watch?v=KqOBBhRpnxE

Ya...olha eu que tou sempre a reclamar do BF3 e tou quase quase a fazer pre order do BF4... :D